streda 27. apríla 2011

Dvanásta úloha


Nithyanandam milá slovenská sanga, 
Od poslednej bezdomovskej úlohy uplynulo už vyše 5 dní. Prepáčte že som sa vám tak dlho neozvala, ale v Indii máme perné chvíle. Predvčerom sme sa vrátili z dvoj-dňovéh výletu, boli sme so Swamijim navštíviť jeho rodné mesto Thiruvannamalai a aj tamojší chrám, ktorý je najväčší chrám Boha Shivu, chrám Arunachaleshwara Temple. Boli sme navštívíť aj ašrám osvieteného Majstra, predchodcu Swamijiho – Sri Ramana Maharishiho a boli sme aj na mieste, kde mal Swamiji prvú skúsemosť osvietenia. Na druhý deň sme boli v meste Tirupati a v úžasnom chráme,  obrovskom putovníckom mieste, kde sme mali darshan od osvieteného Majstra Venkateshwaru, ktorého živé telo je skamené a vyžaruje obrovskú energiu. Mali sme skutočne fantastické zážitky. Tieto dva dni nám všetkým pripadali ako celý týždeň. Avšak musím spomenúť aj to, že prvý deň sme spali iba 2 hodiny a na druhý iba 3. 
Dnes som si konečne našla čas poslať vám ďaľšiu úlohu. Posledné dve úlohy sme sa venovali svojmu telu a svojmu vnútornému dieťatťu. Aký to bol pre vás zažitok? Veľmi by ma potešilo keby ste mi napísali vaše skúsenosti a zážitky.
Dnes sa budeme venovať našim vzťahom s okolím. Od Swamijiho som sa naučila, že ak chceme žiť život v osvietení, ak chceme pokročit v našej duchovnej ceste, ak chceme žiť naplnený život, musíme najskôr vyliečiť a ukončiť všetky naše nedokončené, alebo naštrbené, zlomené vzťahy. Cesta k osvieteniu je cesta za hranice všetkých vzťahov, odpútanie sa od všetkých vzťahov, a to sa nedá uskutočniť, ak niektoré naše vzťahy nie sú dokončené, vyliečené. Odpútať sa od zlomených vzťahov nie je skutočné odpútanie. Preto dnes začneme liečit naše najbližšie vzťahy.
Náš prvý vzťah v živote je vzťah s našimi rodičmi. Náš vzťah s našou mamou a otcom v nás vytvorili také silné engramy, že tieto engramy nás ovplyvňujú celý život a dokonca ich premietame aj na ľudí vo našom okolí – na našich partnerov, priateľov, kolegov, známych, na naše deti atď.
V našom živote existujú dve reality. Jedna sa nazýva "ten svet", táto realita je skutočnosť, fakty, holé udalosti, ktoré sa udejú v našom živote. Druhý druh reality sa volá "môj svet" a ten odráža spôsob, akým si my vykladáme túto realitu, alebo "ten svet". “Môj svet” tvoria naše dojmy, naše uzávery, ktoré si vytvoríme na základe našej skúsenosti. Čiže je veľký rozdiel medzi tým čo sa stalo, a tým ako si to my vykladáme, ako si to interpretujeme a ako to potom pomenujeme.

Dám vám príklad. Vy ste malé dieťa a váš otec si išiel ľahnutúť na poobednú siestu. Vy ako dieťa sa začnete sa hrať so zvončekom na dverách a intenzívnym zvonením zobudíte otca. Ten vstane a nakričí na vás a povie vám že ste zlé dieťa, a že keď to urobíte ešte raz tak dostanete výprask. Toto je “ten svet”.

Vy si na základe tejto skúsenosti vytvoríte názor, že vášotec je krutý, zlý, že je nespravodlivý, že vás nemá rád, alebo že vy nie ste dosť dobré dieťa, že ste ho sklamali, že ste zlyhali atď. Toto je “môj svet”.  Váš otec mohol mať rôzne dôvody na to, prečo urobil čo urobil. Možno celú noc predtým nespal a bol veľmi unavený, možno mal zlý deň v práci, možno sa niečo stalo v jeho rodine, a pravdepodobne slová ktoré povedal vôbec tak nemyslel. Ale napriek tomu vy ste po celý váš život verili, že otec vás nemá rád.
Takže toto je rozdiel medzi “tým svetom” a “mojim svetom”.
Dnešná úloha je:
1.       Napiste najskorsie spomienky z vasho zivota vo vztahu s vasou matkou. Popiste situacie ktore sa odohrali v “tom svete” a ako ste si ich vy vylozili v “mojom svete”.  Napiste do detailov situacie ktore vo vas vytvorili pocit zcvrkavania, ktore vas namiesto posilnenia stiahli dole.
2.       Napiste najskorsie spomienky z vasho zivota vo vztahu s vasim otcom. Popiste situacie ktore sa odohrali v “tom svete” a ako ste si ich vy vylozili v “mojom svete”.  Napiste do detailov situacie ktore vo vas vytvorili pocit zcvrkavania, ktore vas namiesto posilnenia stiahli dole.
3.       Napiste ako tieto udalosti vytvorili vo vasom tele ulozne spomienky - engramy, samskary – ako ste ich akceptovali za realiltu a zacali ste im verit a zit ich. Tieto spomienky mohli zacat jedinou myslienkou ako napriklad “moja mama ma nema rada”, alebo “nie som dost pekna”, alebo “moja sestra je lepsia ako ja”, “nie som hodna lasky a pozornosti”, “som zlyhanie” atd.
4.       Napiste, ako tieto engramy zmenili vasu realitu a vas cely zivot. Napiste ako ovplyvnili to, ako ste cely zivot vnimali samych seba a svojich rodicov a ako tieto samskary ovplyvnili vase ostatne vztahy v zivote.
Napiste dopodrobna co najviac spomienok a skusenosti, chodte naozaj do hlby a do detailov, lebo su to prave detaily, ktore vytvaraju nase engramy – ako napriklad: nieci prisny pohlad, zvyseny hlas, nejake gesto atd.
Napiste do detailov tieto styri ulohy do vasej knihy. Necham vam na tuto ulohu dva dni. Potom budeme pokracovat v dalsich krokoch. Uprimnost vo vypracovani tychto uloh vam prinesie obrovske vysledky. 
Bola by som vdacna, keby ste sa mi ozvali ako sa vam dari a co mate nove a podelili sa o svoje skusenosti s duchovnymi ulohami. 
Krasny den!
Nithyanandam!
Ma Nithya Vibhooti

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára